Är ni intresserade av bra service och hög kvalitet till ett rimligt pris, då är AB Hisscompaniet er självklara servicepartner. Med över 50 års erfarenhet i branschen och marknadsledande leverantörer utför vi förebyggande service och underhåll av hög kvalitet på alla hissfabrikat och rulltrappor. Alla har olika servicebehov och därför erbjuder vi flera olika serviceavtal för att du ska kunna hitta ett som passar just er. Vi har alltid jour 24 timmar om dygnet, hela veckan – med andra ord kan du alltid få hjälp av oss när något oväntat inträffar.
Våra kunder har låg felfrekvens på sina hissar. Detta är en följd av att vi utför vårt serviceåtagande som skötselfirma. Service på hissar är förebyggande underhåll vilket håller nere mängden fel och därmed kostnader.
För att säkerställa att servicen utförs enligt Hisscompaniets hårda krav av personalen så utför vi slumpmässiga stickprovskontroller. En egenkontroll som säkerställer att vi håller våra serviceåtaganden.
Ett begrepp som kommit in i hissbranschen på senare år. Hissmontören besöker hissen och utför inget, bara tittar. Lika tokigt som teoretisk träslöjd. Vi sysslar inte med okulär service.
För hissföretag som har tusentals med hissar i service så är din/dina hiss/hissar endast en anonym notering i marginalen. För oss på Hisscompaniet har varje hiss sin viktighet och vi marginaliserar aldrig oavsett om du har en hiss eller flera.